Офіційний сайт Федорівської сільської ради Пологівського району Запорізької області

Розділи

Календар

« Жовтень 2026 »
Пн   5 12 19 26
Вт   6 13 20 27
Ср   7 14 21 28
Чт 1 8 15 22 29
Пт 2 9 16 23 30
Сб 3 10 17 24 31
Нд 4 11 18 25  

Пошук

Новини

Податкова інформує

Чи можна не нараховувати зобов’язання з ПДВ, у разі знищення товарів внаслідок обстрілу, якщо сертифікат ТПП про форс-мажор отримано у періоді, наступному за фактом знищення товарів?

 

У разі знищення або втрати товарів чи основних засобів через ракетні обстріли під час дії воєнного стану нараховувати компенсуючі податкові зобов'язання з ПДВ (так званий «умовний продаж» за пунктом 198.5 ПКУ) не потрібно.

Ця пільга прямо передбачена Податковим кодексом України, за умови належного документального підтвердження форс-мажору.

Тобто, якщо до декларування податкових зобов’язань з ПДВ за відповідний звітний період платник отримує сертифікат Торгово-промислової палати України, то обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ відсутній.

Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.
Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб’єкта господарської діяльності за собівартістю.
Порядок засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) в системі ТПП України встановлює Регламент засвідчення ТПП України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили).

Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб’єктів господарської діяльності та фізичних осіб по кожному окремому договору, окремим податковим чи іншим зобов’язанням / обов’язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин.

Платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами / послугами, необоротними активами придбаними або виготовленими з ПДВ (для товарів / послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, – у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари / послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних ПДВ операціях або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником ПДВ в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.

Більше інформації: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=44756

 



Тимчасове звільнення від виконання податкови зобов`язань для бізнесу, що постраждав від війни

Вівторок, 06 Жовтня 2026 09:25 | Переглядів: 4